امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11333 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ | ارسال توسط : |
365 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که دادستانی دیوان محاسبات به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید مالک فعلی هفت‌تپه خواهد بود.

علی خضریان در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا با اشاره به مصوبه جلسه کمیته بررسی مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: مقرر شد ظرف ۴۵ روز یعنی تا پایان آبان ماه، مالک فعلی خلع ید و مشکلات کارگران رسیدگی و کشت ساماندهی شود، لذا لازم است به موازات اقداماتی که دولت و سایر نهادها موظف به انجام آن هستند، رئیس دیوان محاسبات نیز این موضوع را در چارچوب تحقیق و تفحص پیگیری کند. 

وی افزود: بنا به مطالبات کارگران و تضییع حقوق بیت‌المال در مجموعه کشت و صنعت هفت تپه، تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با حضور در مجموعه هفت تپه از نزدیک در جریان مشکلات این مجموعه قرار گرفتند و طی جلساتی با حضور نهادهای نظارتی، نمایندگان کارگری، دولت، سازمان بازرسی، نماینده تام الاختیار وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی، تصمیمات مثبتی در جهت حل مشکلات اتخاذ شد. 

خضریان یادآور شد: با دستور ریاست دیوان محاسبات، دادستانی این دیوان به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید و پیگیری حقوق بیت‌المال خواهد بود و هرگونه اهمال احتمالی از سوی هر نهاد در پیگیری حقوق بیت المال بااستفاده از بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد. 

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: همچنین نمایندگان نیز حق قانونی خود را در چارچوب سوال از وزیر، استیضاح و سایر ابزارهای نظارتی به کار خواهند گرفت تا حقوق کارگران هفت تپه بیش از این تضییع نشود و ضرب الاجل قرار داده شده تا پایان آبان ماه که مورد اجماع همه در جلسه بوده است و نماینده سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود مجلس نیز بر روی آن نظارت کرده تا بدون هیچ کم و کاستی اجرا شود.
انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top