امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 11301 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ | ارسال توسط : |
274 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد و گفت: این لاستیک‌ها تاثیر مناسبی روی کاهش قیمت در بازار لاستیک برای رانندگان گذاشته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، شهریور ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی با تفویض اختیاری از سوی رییس جمهور دستور داد تا لاستیک‌هایی که تا شهریور ماه به گمرک‌ها وارد شده بود، با نرخ ارز دولتی ترخیص شده و در بازار عرضه شود که تعداد این لاستیک‌ها به حدود ۳۰۰ هزار حلقه می‌رسید.

داریوش باقر جوان – مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در این باره اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج تا ده هزارتایی ترخیص شده و در قالب سامانه مورد نظر و به صورت حواله بین رانندگان توزیع می‌شوند.

وی افزود: با توجه به مابه التفاوت بالایی که بین لاستیک هایی که با ارز دولتی ترخیص و بین رانندگان عرضه می شود با قیمت این لاستیک ها با ارز آزاد یا نیمایی وجود دارد و بنابراین روی قیمت لاستیک اثر گذار است چراکه دو و نیم برابر فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از تیرماه سال ۱۳۹۷ عرضه لاستیک با قیمت دولتی بین رانندگان انجام شده و اخیراً نیز با دستوری که وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص شدن لاستیک های وارد شده تا شهریور ماه با نرخ ارز دولتی دادند این کار ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری به لاستیک های سامانه فروش لاستیک با نرخ دولتی اضافه شد.

باقرجوان گفت: رانندگان می‌توانند با تنوع بیشتری که در سامانه وجود دارد، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. این فرایند در عرضه و تقاضای بازار و نهایتا قیمت لاستیک اثرگذار خواهد بود و هم اکنون نیز آثار آن قابل مشاهده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top