امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11145 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
297 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

ناسا برای فراهم کردن امکان ارتباط هرچه بهتر و سریع‌تر بین فضانوردان خود در کره ماه و دسترسی به یک شبکه پایدار از شرکت نوکیا درخواست کمک کرده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، وقتی ناسا در سال ۲۰۲۴ به ماه بازگردد، می‌خواهد روشی کارآمد و قابل اعتماد برای ارتباط فضانوردان با یکدیگر داشته باشد و برای همین منظور، از شرکت نوکیا تقاضای کمک کرده است.

آژانس فضایی ایالات متخده اعلام کرد که ۱۴.۱ میلیون دلار بودجه برای ساخت شبکه سلولی LTE ۴G در سطح ماه در اختیار نوکیا قرار خواهد داد.

“جیمز رویتر” معاون ناسا گفت که سرویس اینترنت تلفن همراه در ماه می‌تواند ارتباط بین سکونتگاه‌های ماه و فضانوردان را برای اکتشاف سطح آن امکانپذیر کند. همچنین می‌تواند راهی برای ارتباط آژانس با فضاپیماها فراهم کند.

وی افزود: نوکیا با بودجه ناسا بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توان از فناوری زمینی برای محیط ماه و پشتیبانی از ارتباطات قابل اطمینان و با سرعت بالا استفاده کرد.

این قرارداد بخشی از ۳۷۰ میلیون دلار بودجه جدید برنامه “آرتمیس” ناسا است که ناسا این هفته اعلام کرد آن را در اختیار گرفته است. درصد بیشتری از این پول به شرکت‌هایی مانند “اسپیس ایکس”(SpaceX) و “یونایتد لانچ الاینس”(United Launch Alliance) اختصاص خواهد یافت.

لازم به ذکر است که این اولین تلاش نوکیا برای آوردن شبکه LTE به ماه نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ با شرکت فضایی “PTScientists” آلمان و شرکت اپراتور “وودافون”(Vodafone) انگلیس در یک ماموریت بازگشت به محل فرود “آپولو ۱۷” همکاری کرد.

“نوکیا” و “وودافون” به عنوان بخشی از این پروژه قصد داشتند یک شبکه LTE مبتنی بر ماه بسازند که بتواند ویدیویی با کیفیت بالا را از ماه برای زمین ارسال کند، اما این مأموریت هرگز انجام نشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top