امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 11143 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
306 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

ناسا چهارشنبه هفته جاری(۲۱ اکتبر) بازگشت فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین را به طور زنده پوشش خواهد داد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا، فضانوردان ماموریت اکسپدیشین ۶۳ پس از شش ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی ۲۱ اکتبر به زمین بازخواهند گشت. “کریس کسیدی” فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳  از ناسا و “آناتولی ایوانیشین” و “ایوان وگنر” از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت هستند که چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار فضاپیمای سایوز “MS-۱۶” خواهند شد.

فضاپیمای سایوز آنها ساعت ۱۹:۳۲ به وقت منطقه زمانی شرقی(۳:۰۲ بامداد به وقت تهران) از درگاه ماژول فضایی “پویسک” جدا خواهد شد و در ساعت ۲۲:۵۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۶:۲۵ به وقت تهران) و (۸:۵۵ روز ۲۲ اکتبر به وقت قزاقستان) با کمک چتر در جنوب شرقی شهر جزقازغان کشور قزاقستان فرود خواهند آمد.

تلویزیون و سایت ناسا به طور کامل لحظه خداحافظی خدمه این ماموریت و بسته شدن دریچه را روز چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۲۳ به وقت تهران) پوشش خواهد داد. پوشش لحظه جدا شدن آنها از ایستگاه فضایی بین‌المللی از ساعت ۱۹ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۳۰ بامداد به وقت تهران) آغاز خواهد شد و در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۵ صبح به وقت تهران) خارج شدن فضاپیما از مدار و فرود را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

در روز سه‌شنبه(۲۰ اکتبر) کسیدی فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌اللملی را به فضانوردانی که به تازگی به ایستگاه وارد شده‌اند خواهد سپرد که این برنامه نیز همان روز ساعت ۱۶:۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۲۳:۴۵ به وقت تهران) از تلویزیون ناسا پخش خواهد شد. طی این مراسم کسیدی فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به دست “سرجی ریجیکوف”(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ خواهد سپرد.

ماموریت اکسپدیشن ۶۴ که ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ با جدا شدن و عزیمت موشک سایوز MS-۱۶ انجام شد. این ماموریت شامل سه سرنشین بود که ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی و ۹:۱۵ به وقت تهران سوار بر موشک سایوز MS-۱۷ به سوی فضا پرتاب شد. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مأموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جدا شدن موشک سایوز MS-۱۷ به پایان برسد. در ماموریت مذکور سه فضانورد به نام‌های”سرجی ریجیکوف”(Sergey Ryzhikov) و “سرجی راد سرجوکوف”(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و “کاتلین روبینز”(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. چهار سرنشین دیگر قرار است بعدا طی ماموریت سرنشین‌دار “کرو-۱” اعزام شوند.

کسیدی و ایوانیشین اکنون در حال تکمیل سومین پرواز فضایی خود هستند اما برای واگنر این اولین پرواز فضایی بود.

پس از فرود، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ با هلی کوپترهای روسی به شهر قراغندی، قزاقستان بازخواهند گشت. در آنجا کسیدی برای پرواز به هوستون سوار هواپیمای ناسا خواهد شد در حالی که ایوانیشین و واگنر سوار هواگرد مرکز آموزش کیهان نورد گاگارین خواهند شد و به خانه‌هایشان در روسیه بازخواهند گشت. کسیدی در طول مدت حضور خود در آنجا تحقیقات و آزمایشات مهم بسیاری انجام داد. پس از جدا شدن فضاپیماهای فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۴ فعالیت خود را در داخل ایستگاه آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top