امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11061 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ | ارسال توسط : |
329 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

سبک جدید زندگی، عدم توجه افراد به نوع مواد غذایی مصرفی و نداشتن فعالیت بدنی موجب می شود مفصل ضعیف شده و مشکلات درد مفاصل آغاز شود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، تمامی مفصل ها در بدن همچون زانو، آرنج، کمر و پاشنه در صورتیکه دچار درد شوند غیر قابل تحمل خواهد بود و می تواند تمام بدن را درگیر کند. در چنین شرایطی لازم است فرد رژیم غذایی خاصی را رعایت کند.

سایت pledgetimes به برخی خوراکیها اشاره کرده که می تواند درد مفصلی را تسکین دهد.

مصرف زنجبیل: مصرف زنجبیل سطح پروستاگلاندین را در بدن کاهش می دهد که در تسکین درد ناشی از آرتروز به خوبی عمل می کند. بنابراین افرادی که از درد آرتروز رنج می برند باید به طور مرتب زنجبیل مصرف کنند.

مصرف ماهی: اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های اشباع نشده ای هستند که برای مفاصل بسیار مفید هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ به پیشگیری از شکستگی استخوان کمک می کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ برای بهبود گردش خون و همچنین تسکین درد آرتروز لازم است.

مصرف کلم بروکلی: پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، آهن، ویتامین های A و C به مقدار قابل توجهی در کلم بروکلی یافت می شود. علاوه بر این، این خوراکی مملو از آنتی اکسیدان است. نتایج یک تحقیق نشان داد ترکیب موسوم به سولفورافان موجود در کلم بروکلی می تواند آسیب استخوان ها را کاهش دهد.

مصرف پرتقال: ویتامین C سرشار از آنتی اکسیدان است که نه تنها در تقویت سیستم ایمنی بلکه در حفظ سلامت مفصل حائز اهمیت است.

مصرف بادام: ویتامین E از ویتامینهای محلول در چربی است. ویتامین E در تشکیل کلاژن و جلوگیری از تحلیل و شکستگی استخوان بسیار مفید است. بنابراین باید مواد غذایی غنی از ویتامین E مانند سیب زمینی شیرین، آووکادو ، بادام و … را در رژیم غذایی گنجاند.

مصرف روغن زیتون: خاصیت ضد التهابی موجود در زیتون از اسید اولئیک موجود در آن ناشی می شود. از آنجایی که پلیفنول ها و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن هر دو نوعی از آنتی اکسیدان هستند مصرف روغن زیتون توصیه می شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top