امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 11017 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
732 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

قرار است امروز (جمعه) بیش از ۲۰۰ اسیر از طرف دولت مستعفی یمن و بیش از ۱۵۰ اسیر از طرف جنبش انصارالله با نظارت صلیب سرخ جهانی آزاد شوند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این راستا هواپیمای ویژه صلیب سرخ جهانی امروز (جمعه) جهت انتقال اسرای جنبش انصارالله یمن به صنعاء، وارد فرودگاه عدن شد.

اقدامات ویژه برای آزادی ۲۰۱ اسیر انصارالله پس از انتقال آنها با اتوبوس‌هایی به فرودگاه عدن و سپس انتقال آنها به صنعاء به وسیله هواپیمای صلیب سرخ انجام شد.

همزمان مقدمات انتقال ۱۵۱ اسیر و بازداشتی دولت مستعفی یمن از فرودگاه صنعاء که تحت کنترل نیروهای انصارالله است، به مقصد عدن در دست انجام است.

دولت مستعفی یمن روز پنج‌شنبه نیز ۴۷۰ نیروی انصارالله را در مقابل ۲۴۰ از نیروهای وابسته به خود که در اسارت انصارالله بودند، آزاد کرد.

عملیات تبادل اسرایی که با نظارت سازمان ملل و با هماهنگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام خواهد شد، شامل حدود ۱۰۸۰ اسیری خواهد بود که توسط نیروهای انصارالله بازداشت شده بودند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، پس از توافق ماه گذشته ائتلاف عربی و نیروهای انصارالله در سوئیس برای تبادل ۱۰۸۱ اسیر که بزرگترین تبادل از زمان آغاز مذاکرات صلح در دسامبر ۲۰۱۸ محسوب می‌شود، برخی هواپیماها به پرواز درآمدند.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن ۲۷ سپتامبر گذشته در بیانیه مشترکی با کمیته جهانی صلیب سرخ ضمن اعلام توافق دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله یمن برای آزادی ۱۰۸۱ اسیر، دو طرف را به اقدام فوری برای آزادسازی اسرا و انجام هرگونه تلاشی برای توافق فوری بر سر آزادی هر چه بیشتر اسرا تشویق کرد.

گریفیث گفت: آزادسازی اسرا به منزله دستاورد مهمی خواهد بود و امکان موفقیت مذاکرات در آینده را نشان می‌دهد.

عبد القادر المرتضی، مسؤول پرونده اسرا در جنبش انصارالله یمن طی کنفرانس مطبوعاتی در صنعاء از آمادگی کمیته امور اسرای این جنبش برای ورود مستقیم به رایزنی‌های جدیدی جهت رسیدن به توافق‌های تازه خبر داد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن نیز از آزادی پنج روزنامه‌نگار در جریان تبادلی که روز پنج‌شنبه انجام شد، استقبال کرد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top