امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10893 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
459 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

وزیر جنگ و نخست وزیر کشیک رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو همچون آدم رفتار نمی‌کند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهایی محرمانه اذعان کرد که به دنبال انتخابات جدید و حمایت از هر کسی جز بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد، حزب متبوعش به انحلال کنست رای خواهد داد و احتمال دارد از پیشنهاد نفتالی بنت برای سمت نخست وزیری حمایت کند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از گانتس تاکید کرد که اگر بحران بودجه تا اواخر اکتبر حل و فصل نشود، برای برگزاری انتخابات زودهنگام طرح هایی را به کنست ارائه خواهد داد.

گانتس گفته که با نخست وزیر کسی جز نتانیاهو مشکلی ندارد و اگر بخواهد همچنان به رفتارهای غیرانسانانه خود ادامه دهد، مسؤولیت آن کاملا متوجه او خواهد بود.

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که “بنی گانتس”، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که چنانچه بحران کنونی بودجه تا پایان ماه اکتبر حل نشود از انحلال پارلمان (کنست) و برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت خواهد کرد.  

بنی گانتس با اشاره به لایحه انحلال کنست و برگزاری چهارمین انتخابات در مدت دو سال اعلام کرد: ما در حال بررسی این مساله هستیم، زیرا اوضاع غیرقابل تحمل شده است و دو هفته دیگر مشخص می‌شود که آیا بودجه‌ای تعیین شده است یا اینکه بار دیگر انتخابات خواهیم داشت و کابینه‌ای در کار نخواهد بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که بر اساس توافق کابینه ائتلافی قرار است سال آینده به عنوان نخست وزیر جانشین بنیامین نتانیاهو شود همچنین اعلام کرد با رهبران دیگر احزاب درباره این مساله تماس برقرار کرده است و از هر کسی به جزء بنیامین نتانیاهو برای نقش نخست وزیری حمایت می‌کند.
در بحبوحه بن بست سیاسی که به دنبال برگزاری سه دوره انتخابات از آوریل سال ۲۰۱۹ در رژیم صهیونیستی بروز کرده است، کابینه نتوانسته است بودجه‌ای را برای سال ۲۰۲۰ تصویب کند و کنست ماه آوریل با تصویب قانونی با به تعویق افتادن مهلت زمانی تصویب بودجه تا ۲۳ دسامبر موافقت کرد. چنانچه این مهلت زمانی فرا برسد و بودجه‌ای تصویب نشده باشد، انتخابات به صورت خودکار برگزار خواهد شد.

مساله اصلی که مانع از تصویب بودجه می‌شود درخواست بنی گانتس برای تصویب بودجه دو ساله برای ماه‌های باقیمانده سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.
در مقابل بنیامین نتانیاهو خواهان تصویب بودجه‌ای یک ساله و تنها برای ماه‌های باقی مانده به پایان سال ۲۰۲۰ است که این فرصت را به وی می‌دهد که پیش از آنکه بنی گانتس جانشین وی شود خواستار برگزاری انتخابات در ژوئن آینده در صورتی شود که بودجه سال ۲۰۲۱ تا فصل بهار تصویب نشده باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top