امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 10839 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ | ارسال توسط : |
299 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد که تعداد ضمانت نامه‌های مصوب در نیمه اول امسال ۱۰۷ فقره به ارزش ۶۳۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال بوده که نسبت به تصویب ۹۲ فقره ضمانت نامه به ارزش ۳۳۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال در مدت مشابه سال قبل ۹۱.۴ درصد افزایش داشته است.

رضا نقی پور در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، از پرداخت ۳۳ فقره تسهیلات به ارزش ۴۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از سوی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خبر داد و گفت که میزان این تسهیلات نسبت به پرداخت ۳۴ فقره به مبلغ ۳۳۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین به گفته وی تعداد ضمانت نامه‌های مصوب در نیمه اول امسال ۱۰۷ فقره به ارزش ۶۳۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال بوده که نسبت به تصویب ۹۲ فقره ضمانت نامه یه ارزش ۳۳۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال در مدت مشابه سال قبل ۹۱.۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در ادامه درباره ارائه تسهیلات به تولید اقلام مرتبط با کرونا نیز گفت: در حوزه کرونا، دو طرح مربوط به تولید ماسک و دستگاه‌های تولید کننده ماسک در دست بررسی است.

نقی پور همچنین خاطر نشان کرد که تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته عمدتا به بخش‌های صنایع برق و الکترونیک و لیزر و فوتونیک، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید و آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اتوماسیون پیشرفته و سامانه‌های هوشمند، فناوری‌های زیستی، تجهیزات پزشکی پیشرفته، مواد پیشرفته فلزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، هوا و فضا و محصولات پیشرفته و سایر بخش‌ها اختصاص یافته است. ضمانت نامه‌های این صندوق نیز عمدتا به بخش‌های برق، فناوری اطلاعات و پزشکی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال گذشته  ۸۶۸ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده است. البته سرمایه این صندوق در حال حاضر ۱۴۵۰ میلیارد ریال، اما نیاز آن ۶۰ برابر این رقم یعنی حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top