امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 10815 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ | ارسال توسط : |
293 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

با نزدیک شدن به تعطیلات پیش رو و افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در کشور نگرانی‌های زیادی از احتمال افزایش مبتلایان به این بیماری درپی سفرهای غیرضروری مطرح شده است. یک فعال محیط زیست می‌گوید: ضروری است که مردم مساله شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند و از مسافرت بین شهری و تردد غیرضروری در شهرها پرهیز کنند.

حسین عبیری گلپایگانی در گفت و گو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک معضل جدی است، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوا از جمله کاهش ترددهای غیرضروری و برطرف کردن مشکلات فنی خودروها که منجربه انتشار آلاینده در هوا می‌شود حائز اهمیت هستند اما به‌دلیل اینکه معضل اصلی شیوع ویروس کرونا است همه باید تلاش خود را در جهت کاهش انتقال و شیوع بیماری متمرکز کنند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، براساس گفته برخی کارشناسان، متخصصان و اعلام سازمان بهداشت جهانی افزایش غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق می‌تواند در شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

عیسی کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست –ضمن اشاره به همزمانی آلودگی هوا امسال با شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده بود که بر اساس مقالات علمی هر واحد افزایش در غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، ۸ درصد تلفات بیماران کرونایی را بیشتر می‌کند و حتی در برخی مقالات این رقم ۱۵ درصد است.

حسین شهیدزاده – مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت ابتدا به این نتیجه رسیده بود که ارتباط مشخص و مستقیمی بین این دو موضوع وجود ندارد، گفت: اما با گذر زمان تحقیقات بیشتر نشان دادند که ویروس کرونا می‌تواند از طریق ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون منتقل شود بنابراین آلودگی هوا امکان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد. نه تنها ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا و شیوع بیماری کووید ۱۹ و احتمال افزایش تلفات وجود دارد بلکه آلاینده‌های هوا سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند و از این جهت می‌توانند راه را برای ابتلا به بیماری هموار کند.

با توجه به ارتباطی که به گفته کارشناسان میان تشدید آلودگی هوا و شیوع ویروس کرونا وجود دارد، سفر به دیگر شهرهای کشور که عمدتا خود با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند می‌تواند باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و تشدید هرچه بیشتر آلودگی هوا در این شهرها و در نتیجه افزایش احتمال شیوع ویروس کرونا شود.

صادق ضیاییان – مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی – اظهار کرده است که طی پنج روز آینده جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و این شرایط سبب می شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران و کرج  با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شویم.

همچنین به گفته، سخنگوی وزارت بهداشت – دکتر سیما سادات لاری – همانطور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم میان افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شروع پیک بیماری کرونا رابطه معناداری وجود دارد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در شرایط همزمانی تشدید آلودگی هوا با شیوع ویروس کرونا، بر اهمیت پرهیز از سفر  و تردد بین شهری بیش از پیش تاکید و توصیه می‌شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top