امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 10797 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ | ارسال توسط : |
344 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی از ۱۵ آبان آغاز می‌شود که قرار است تیم‌ها تنها ۳ مرتبه در طول یک فصل تست کرونا بدهند.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، با توجه به تصمیم گرفته شده در آخرین جلسه فدراسیون بسکتبال با نمایندگان باشگاه‌ها، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر قرار است از تاریخ ۱۵ آبان‌ماه به صورت متمرکز، در دو گروه ۸ تیمی به میزبانی تهران برگزار شود. به گونه‌ای که تیم‌ها هر ۱۰ روز در تهران حاضر شده و دو بازی را پشت سر هم برگزار کنند.

طبق دستورالعمل‌های موجود یکی از راه‌هایی که امکان صدور مجوز برای شروع لیگ را فراهم می‌کرده است همین شیوه برگزاری رقابت‌ها بوده که به نظر می‌رسد از نظر فنی طرح درستی است، اما بحث اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شیوه درست است که به نظر می‌رسد با وجود اهمیت زیاد این موضوع فدراسیون در اینباره با سخت‌گیری کم‌تری قرار است کار را آغاز کند.  

طبق تصمیم مطرح شده از سوی فدراسیون، به‌خاطر این که فشار مالی زیادی متوجه باشگاه‌های حاضر در لیگ نشود، قرار است در طول فصل تیم‌ها تنها در سه مرتبه (۴۸ ساعت قبل از شروع مسابقات، نیم فصل و قبل از شروع پلی‌آف) تست کرونا دهند که به نظر زنگ خطری جدی برای شروع لیگ و حفظ سلامت بازیکنان است.

برای درک حساسیت موضوع کافی است شرایط لیگ‌های رشته‌های دیگر را در وضعیت فعلی زیر نظر گرفت. به عنوان ‌مثال، لیگ برتر والیبال هر چند با شیوه برگزاری متفاوت در حال پیگری است، اما شاهد هستیم که تیم‌ها هر هفته قبل از حضور در هر بازی تست کرونا می‌دهند ولی با این وجود شیوع گسترده کرونا باعث شد تا مسوولان فدراسیون تصمیم به تعطیلی ۲۰ روزه مسابقات بگیرند.

حال بر اساس موضوع مطرح شده در آخرین جلسه فدراسیون بسکتبال با باشگاه‌ها، این مساله به وضوح مشخص است که تنها سه مرتبه تست کرونا در طول فصل برای یک لیگ حرفه‌ای بسکتبال آن هم با ۱۶ تیم، استاندارد نیست و بهتر است مسوولان برگزاری مسابقات پیشنهادات بهتری را برای تعامل با باشگاه‌های کم بضاعت‌تر ارائه کنند. 

این که فدراسیون بسکتبال بخواهد با تصمیمات خود فشار مالی را روی دوش تیم‌ها کم‌تر کند تصمیم کاملا درستی است، اما در شرایط فعلی این سوال مطرح است که اگر با تصمیم‌ گرفته شده سلامت بازیکنان، در ادامه خانواده بازیکنان و سپس جامعه در خطر باشد، آیا باز هم باید این تصمیم را اجرایی کرد یا خیر؟

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top