امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10777 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ | ارسال توسط : |
424 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) سه‌شنبه اعلام کرد، به نتیجه قاطع و راسخی درباره آنچه باعث انفجار چهارم اوت در بندر بیروت شد و جان حدود ۲۰۰ تن را گرفت و میلیاردها دلار خسارت به بار آورد، نرسیده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیگر آژانس‌های دولتی آمریکایی و اروپایی که از نزدیک تحقیقات مرتبط با انفجار مهیب بیروت را دنبال می‌کنند، باور دارند که این انفجار تصادفی بوده است.

سخنگوی اف‌بی‌آی با ارسال ایمیلی به رویترز گفت: چنین نتیجه‌ای به دست نیامده است. این نهاد پیشتر اعلام کرد که کمک تحقیقاتی به شرکای لبنانی‌ خودمان در این تحقیقات ارائه می‌کنیم. سوالات بیشتر باید از مقام‌های لبنایی به عنوان بازرسان اصلی پرسیده شود.

رسانه‌های لبنانی سه‌شنبه گزارش دادند که یک گزارش اف‌بی‌آی در رابطه با این انفجار دوشنبه تحویل یک قاضی لبنانی شده است. اف‌بی‌آی درباره این گزارش اظهارنظری نکرد.

دو منبع دولتی آمریکا که از این تحقیقات و تحلیل‌ها اطلاع دارند، گفتند آژانس‌های آمریکا همچنین به شکل گسترده متقاعد شدند که این انفجار که مقادیر زیادی از نیترات آمونیوم در آن نقش داشت و سال‌ها در یک ساختمان بندر بیروت نگهداری می‌شد، یک حادثه بوده است. یک منبع دولت اروپایی مطلع از گزارش‌ها و تحلیل‌های اطلاعاتی هم گفت، کارشناسان رسمی اروپایی هم تاکید دارند که این انفجار یک تصادف بوده است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top