امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10767 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط : |
452 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

ارکستر فیلارمونیک زاگرب با رهبری علی رهبری و خوانندگی رضا فکری در زاگرب به روی صحنه می‌رود.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، ارکستر سمفونیک زاگرب پوئم سمفونیک «چنین گفت زرتشت» اثر علی رهبری را جمعه ۲ آبان ماه (۲۳ اکتبر) در شهر زاگرب پایتخت کرواسی به روی صحنه می‌برد.

خواننده ارکستر رضا فکری است. این ارکستر به همراه گروه کر فیلارمونیک زاگرب که قرار است به زبان فارسی بخوانند، کنسرت خود را اجرا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و وزیر امور خارجه کرواسی، شهردار زاگرب، سفیر ایران در کرواسی و چند تن از مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور مهمانان کنسرت ارکستر زاگرب هستند.

سمفونی «چنین گفت زرتشت» یازدهمین و آخرین شماره از مجموعه «مادرم ایران» است که برای خواننده تِنور و ارکستر بزرگ ساخته شده است.

مجموعه «مادرم ایران» با قطعه «نوحه خوان» که روایتگر واقعه عاشورا است شروع می‌شود و با پوئم سمفونیک «چنین گفت زرتشت» که از سخنان و گفته‌های زرتشت است خاتمه می‌یابد. این قطعه قرار است قبل از اجرای کنسرت با حمایت کمپانی ناکسوس ضبط شده و به زودی راهی بازار جهانی شود.

علی رهبری قرار است اجرای کنسرت «چنین گفت زرتشت» را به مردم کرواسی تقدیم کند؛ چراکه برخی از مردم این کشور معتقدند با ایرانیان قرابت فرهنگی دارند و اصالتشان از ایران باستان آمده است.

رهبری سال‌ها مدیریت هنری و رهبری دائم ارکستر زاگرب را بر عهده داشته است. رهبری پیش از این مدیریت اکسترهای سمفونیک بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران را در کارنامه دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top