امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10763 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط : |
447 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

علی عابدینی شهید مدافع حرم و عضو یگان صابرین لشکر ۲۵ کربلا بود که به سوریه اعزام شد و در منطقه خان طومان به شهادت رسید. پیکر او پس از چهار سال به میهن بازگشته است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، علی عابدینی، دومین شهید مدافع حرم شهرستان فریدونکنار است. نام او در اطلاعیه‌ای که سپاه کربلای استان مازندران منتشر کرد جزو شهدایی است که پس از چهار سال پیکرش از طریق ازمایش DNA هویت یابی شده است.

علی عابدینی شهید مدافع حرم و عضو یگان صابرین لشکر ۲۵ کربلا بود که بهار ۹۵ در سن ۲۷ سالگی برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب(س)  به سوریه اعزام شد  و در منطقه خان طومان به همراه تعدادی از دوستانش هنگام نبرد با  تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

روایت مادر از لحظه شنیدن خبر شهادت

«روز جمعه یعنی فردای شهادت علی، همسایه‌مان عروسی پسرش بود. به عروسم گفتم بیا بریم منزلشان برای کمک و چیدن اتاق عقد. گفت: نه مامان حال ندارم. بعد از ظهر که برگشتم دیدم داره گریه می‌کنه. پرسیدم چی شده؟ گفت: عکس علی را همه جا پخش کردند که به شهادت رسیده. اینگونه بود که متوجه خبر شهادتش شدیم.»

همسر شهید:  دلم را پیش حضرت زینب(س) گذاشتم

«از اوضاع سوریه باخبر بودم اما نمی‌دانستم که می‌خواهد برود. علی عادت نداشت وقتی می‌خواهد جایی برود به من زود بگوید معمولا می‌گذاشت نزدیک رفتن خبر می‌داد. خیلی ناراحت بودم از رفتنش اما با خودم می‌گفتم شوهر من نرود چه کسی برای دفاع برود و وقتی اینها را به خودش هم گفتم خیلی خوشحال شد.

دفعه اول که رفت زخمی شد، تا زمانی که برگشت تهران نمی‌دانستم. وقتی آمد خبر دادند رفتیم بیمارستان. حالش خوب بود. علی واقعا خیلی شجاع بود و تازه بعد از شهادتش دارم او را می‌شناسم. دفعه دوم که می‌خواست برود مخالفت کردم اما بعد دلم را گذاشتم پیش حضرت زینب(س) و گفتم برو. گفت: خیلی خوشحالم از اینکه تو به من روحیه می‌دهی و می‌گویی برو. همسر بعضی‌ها خبر نداشتند اما من می‌دانستم.»

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top