امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 10705 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ | ارسال توسط : |
265 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رییس شورای عالی استانها از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استانها و دیوان عدالت اداری کشور خبر داد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، در جلسه امروز شورای عالی استانها بهرامی رییس دیوان عدالت اداری مهمان شورا بود.

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها گفت: از آقای بهرامی که دلسوزانه پیگیر حل مشکلات دهیاری ها و شهرداری ها بودند و تلاش کردند تا با کمترین شکست آرا بتوانیم عملکرد بهتری را در کشور شاهد باشیم تشکر می کنم. همین امر باعث شد تفاهمنامه ای میان دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان ها آماده انعقاد شود که یکی از مفاد آن حضور یکی از نمایندگان شورای عالی استان ها در شعب دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: یکی از گلایه های اعضای شوراها این بود که اعلام می شد آرای شوراها به راحتی در دیوان عدالت شکسته می شود که این موضوع دو سو داشت که یکی از دلایل آن نبود نماینده ای از سوی شوراها در شعب دیوان عدالت اداری بود. یکی از ارکان اساسی که شوراها با آن ارتباط دارند دیوان عدالت اداری است. امروز جامعه ۱۲۶ هزار نفری شوراها چشمشان به مجلس دوم کشور که همین شورای عالی استان ها است دوخته شده تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که می تواند همین مشکلات را حل کند انعقاد تفاهمنامه میان شورای عالی استان ها و دیوان عدالت اداری است. شما به خوبی از مشکلات شوراها مطلع هستید و تلاش های زیادی هم برای حل این مشکلات داشته اید.

رئیس شورای عالی استان ها همچنین از اعضای شورای عالی استان ها که با ایثارگری خود در این ایام که همه در حال فرار از بیماری کرونا هستند کنار هم جمع شده اند تا مشکلات مردم را حل کنند قدردانی کرد و درباره طرح های آماده شده در پنجمین دوره شورای عالی استانها گفت: در همین دوره بیش از ۳۰ طرح آماده شده و به مجلس ارسال شده است. موضوعات مرتبط با کمیسیون های ماده ۱۰۰ هم دغدغه شورای عالی استانها و هم دغدغه قوه قضاییه است که ما هم بارها پیگیر حل آن بوده ایم.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top