امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 10697 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ | ارسال توسط : |
153 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه تهران در حال تجربه سخت‌ترین روزها در پیک سوم کرونا است، به تعطیلات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: نگران بار سفرها هستیم؛ زیرا مطالعات ما نشان می‌دهد ارتباط معناداری بین مسافرت‌های ایام تعطیلات تجمیعی با تغییر در موارد بیماری در کشور وجود دارد.

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با انعکاس روز و به نقل از ایسنا، درباره وضعیت شیوع کرونا در استان تهران، گفت: تهران کماکان در تب و تاب بیماری کرونا است. در شاخص‌های مراجعین سرپایی، بستری، مراجعین جدید و مرگ ومیر ناشی از کرونا تغییر کاهشی نداشتیم و در طول دو هفته اخیر کماکان وضعیت تهران قرمز بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی آماری ما این است که تهران در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهای پیک سوم بیماری کرونا است. تا زمانی که مداخلات جدی اعمال نشود این پیک رو به افول نخواهد گذاشت و ممکن است شرایط به همین شکل ادامه یابد. راه تقلیل موارد بیماری در تهران، انجام مداخلات جدی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، اظهار کرد: متاسفانه از فردا در آستانه تعطیلات چند روزه قرار می‌گیریم و نگرانی ما از سفرها است. به دلایل مختلف اپیدمیولوژی چرخش ویروس در عرصه جغرافیای عمومی در کشور و همچنین افزایش بار بیماری در شهرهای مبدا و مقصد متاسفانه می‌تواند آمار بیماری را افزایشی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: پیشنهادات مختلفی در زمینه‌های گوناگون در نظر گرفته شده؛ از جمله وضع جرایم برای خودروهای غیر بومی که به سفر می‌روند و ایجاد محدودیت‌های جدی در سفرها که از طریق امضای مشترک ما با استاندار محترم تهران به کمیته‌های مربوطه اعلام شده است. تعداد بیشتری از مسافرین از تهران به سمت شهرهای مختلف حرکت می‌کنند و بار برگشت مسافرین هم می تواند در بار بیماری استان تاثیرگذار باشد، حساسیت‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد.

زالی در خاتمه، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سفرهای غیرضروری در استان و حتی بین استان‌ها نقش مشخصی در گسترش بیماری دارد. مطالعات ما نشان می‌دهد ارتباط معنادار و مستقیمی بین مسافرت‌های ایام تعطیلات تجمیعی با تغییر در موارد بیماری در کشور وجود دارد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top