امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 10675 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ | ارسال توسط : |
234 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

محققان دانشگاه “کرنل” یک هدفون موسوم به “C-Face” ساخته اند که می تواند حالات صورت کاربر را حتی زمانی که ماسک دارد نیز ردیابی کند و آن را به شکل ایموجی یا آواتار درآورد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، محققان دانشگاه “کرنل”(Cornell) یک سیستم ایرفون ایجاد کرده اند که می تواند حالت های صورت کاربر را حتی در صورت ماسک زدن نیز ردیابی کند.

این سیستم با نام “C-Face” می تواند بر خطوط گونه ها نظارت کرده و حالات صورت وی را به شکلک(ایموجی) تبدیل کند.

این سیستم به افراد امکان می دهد تا بتوانند احساسات خود را هنگام تماس های گروهی بدون اینکه وب کم خود را روشن کنند، به دیگران منتقل کنند.

“چنگ ژانگ” مدیر آزمایشگاه “SciFi” در دانشگاه کرنل و نویسنده ارشد این مقاله در مورد “C-Face” گفت: این دستگاه از سایر فناوری های پوشیدنی مخصوص گوش برای ردیابی حالت های صورت، ساده تر و با مزاحمت کمتری است و توانایی بیشتری دارد.

وی افزود: در فناوری پوشیدنی قبلی با هدف شناسایی حالت های صورت، اغلب راه حل ها برای اتصال حسگرها بر روی صورت فرد نیاز به استفاده از ابزارهای بسیار زیادی داشتند و فقط می توانند مجموعه محدودی از حالت های صورت را تشخیص دهند.

این سیستم از دو دوربین RGB استفاده می کند که در زیر هر گوش قرار گرفته اند. آنها می توانند هنگام حرکت عضلات صورت کاربر، تغییرات خطوط گونه را ثبت کنند.

پس از بازسازی تصاویر با استفاده از بینش رایانه ای و یک مدل یادگیری عمیق، یک شبکه عصبی پیچیده تصاویر دو بعدی را تجزیه و تحلیل می کند. این فناوری می تواند آنها را به ۴۲ نقطه از صورت فرد ترجمه کند که نمایانگر موقعیت و شکل دهان، چشم ها و ابروهای کاربر است.

سیستم “C-Face” می تواند این حالات را به هشت شکلک ترجمه کند، از جمله حالاتی که چهره خنثی یا خشمگین کاربر را نشان می دهند. این سیستم همچنین می تواند از حالات صورت کاربر برای کنترل گزینه های پخش در یک برنامه موسیقی استفاده کند.

سایر استفاده های احتمالی شامل داشتن آواتار در بازی ها یا سایر تنظیمات مجازی بیانگر احساسات واقعی فرد است. معلمان نیز ممکن است بتوانند میزان مشغولیت دانش آموزان خود را در کلاس های از راه دور با این سیسم پیگیری کنند.

به دلیل شیوع بیماری مهلک کووید-۱۹، محققان فقط توانستند “C-Face” را روی ۹ شرکت کننده آزمایش کنند و دریافتند که این سیستم در تشخیص شکلک بیش از ۸۸ درصد دقیق است و حالات صورت را با بیش از ۸۵ درصد دقت تشخیص می دهد.

محققان همچنین دریافتند که ظرفیت باتری این سیستم، آن را محدود می کند. به همین دلیل قصد دارند فناوری سنجش کم مصرف تری را توسعه دهند تا باتری های این سیستم دیرتر تخلیه شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top