امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 10536 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ | ارسال توسط : |
528 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

در پی انتقاد رضا شفیعی جم از پرداخت نشدن دستمزد عوامل یک سریال، این بازیگر با انتشار ویدئویی جدید اعلام کرد که پس از انتقادها موفق شده است نیمی از این پول را دریافت کند. در این میان تهیه کننده سریال هم در گفت وگویی با خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا که پیگیر اتفاق شده بود، ماجرا را از منظر خود توضیح داد.

رضا شفعی جم مدتی پیش با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از پرداخت نشدن دستمزدش در آخرین سریالی که برای تلویزیون ایفا کرده بود، انتقاد و اعلام کرد که به رغم دشواری بازی و نویسندگی در این سریال آن هم در ایام شیوع کرونا، تهیه‌کننده این سریال پس از گذشت چند ماه از ساخت، پاسخ او و دیگر عوامل را نمی‌دهد و چک هایش هم برگشت خورده است.

او با انتقاد صریح از تهیه کننده نسبت به پاسخگو نبودن به عوامل که برخی از آنها را پیشکسوتان حوزه نمایش تشکیل می دهند، از مسوولان تلویزیون درخواست کرده بود که تهیه سریال ها را به هر فردی نسپرند.

هرچند شفیعی‌جم در این ویدئو نام دقیقی از سریال و تهیه‌کننده را نیاورده بود اما توضیحات او، اذهان مخاطبان و رسانه ها را به سمت سریال «میانبر» می برد که چند ماه قبل پخش فصل دوم آن در شبکه پنج سیما به پایان رسید.

چند روز پس از انتشار این ویدیوی انتقادآمیز، شفیعی جم، ویدیوی دیگری را منتشر کرد که در آن با لحنی طنز و نمایشی اعلام کرده بود که نیمی از طلبش را دریافت کرده است.

شفیعی جم همچنین به این نکته اشاره کرد که در آن زمان راه دیگری به جز انتشار ویدیویی انتقادی در فضای مجازی به ذهنش نرسیده و اصطلاحا مغزش قفل کرده بود. (این ویدیو در پایان گزارش قابل مشاهده است)

او در عین حال با تاکید بر ضرورت توجه به ویژگی‌های مثبت جامعه در شرایط فعلی، از مردم خواست تا بدون توهین به یکدیگر گره‌گشای کارهای هم باشند.

در پی انتشار این ویدئو، خبرنگار انعکاس روز و به نقل از ایسنا پیگیر موضوع شد و با تهیه‌کننده سریال «میانبر» تماس گرفت.

محمد صالحیان با نادرست خواندن فرار از پرداختن دستمزد بازیگران و عوامل سریال «میانبر»، به انعکاس روز و به نقل از ایسنا توضیح داد که سازمان صداوسیما به صورت اقساط ماهانه مبالغی را در اختیار تهیه‌کننده‌ها می‌گذارد و بعد آن‌ها این پول را میان بازیگران و عوامل تقسیم می‌کنند.

این تهیه کننده با اشاره به ویدئوی دوم رضا شفیعی جم افزود: این بازیگر بعد از ویدئوی اول، ویدیوی دیگری گذاشت و از من عذرخواهی کرد. او در ویدیوی جدید گفت چک خود را گرفته است. حتا خود ایشان دوباره پیشنهاد همکاری کرده‌اند و می‌خواهند به دفتر ما بیایند.

صالحیان در ادامه اظهار کرد: درست است که ما دستمزدها را تسویه نکرده‌ایم، اما هر چه را که سازمان صداوسیما به ما داده است، میان بازیگران تقسیم کرده‌ایم. هر قسطی را که داده می‌شود، باید میان همه تقسیم کنیم. دوستان صبر و تحملشان مقداری کم است. سال‌هاست در این کار هستم و از این چیزها زیاد دیده‌ام اما بهتر است با آبروی کسی بازی نکنیم. به علاوه، سه ـ چهار ماه بیشتر از این سریال نگذشته است. ما پروژه‌هایی داریم که یکی ـ دو سال است دستمزد بازیگران و عواملش پرداخت نشده است.

او گفت: بعضی از دوستان طاقشان کمتر است. من به عنوان تهیه‌کننده و پدر خانواده باید از خطاهای فرزندانم بگذرم. بالاخره آن‌ها هم آمدند کار کردند و زحمت کشیدند. مقصر اصلی کسی نیست؛ شرایط این طور است. سازمان صداوسیما قسط‌ها را می‌دهد و ما قسطی را که می گیریم،ا پخش می‌کنیم. سازمان بر اساس اقساط و پیشرفت کار، پول را تحویل می‌دهد. در حال حاضر بخش کوچکی از دستمزدهای عوامل این سریال مانده است که آن هم پرداخت می‌شود.

تهیه‌کننده سریال «میانبر» که فصل اول آن در صداوسیمای مرکز البرز و فصل دوم  آن مستقیما توسط معاونت امور استان‌ها تولید شده، درباره روند ساخت این سریال توضیح داد: ما این سریال را به پیشنهاد آقای دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما ساختیم. پس از پخش چند قسمت از فصل اول، شبکه پنج پیشنهاد ساخت فصل دوم را هم به ما داد. اما متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند. شبکه پنج به ما گفت فصل دوم را با مشارکت سیما فیلم می‌سازیم. ما با شرایط کرونا رفتیم روی آنتن و فاصله تا تولید آنتن گاهی ۷۲ تا ۴۸ ساعت بود. قرار بود سریال ۹۰ قسمت باشد ولی وقتی به تعهدات عمل نشد، دیگر ادامه ندادیم. دوباره  شبکه پنج پیشنهاد ساخت فصل سوم را داد و اعلام آمادگی کردند، چند روز بعد دوباره انصراف دادند و این باعث شد ما نتوانیم ۹۰ قسمت را روی آنتن ببریم و در شرایطی که مردم به سریال طنز احتیاج دارند، ساخت این سریال هر چند با هزینه اندک، انجام نشد.

به گفته تهیه‌کننده سریال «میانبر»، آی فیلم از  ۲۷ مهر ماه پخش این سریال را شروع می‌کند.

غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار کریم خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید اسمی خانی، ریحانه سرلک و شاهکار صالحیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

در ادامه می توانید ویدئوی دوم رضا شفیعی جم را ملاحظه کنید:

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top