امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 10432 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ | ارسال توسط : |
268 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

آژانس فضایی چین اعلام کرد که سه گروه از فضانوردان متشکل از ۱۸ نفر را برای آماده سازی به منظور عزیمت به ایستگاه فضایی آینده این کشور انتخاب کرده است.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ۱۸ فضانورد جدید متشکل از ۱۷ مرد و یک زن توسط آژانس فضایی چین انتخاب شدند و در سه گروه قرار گرفتند تا برای فرستاده شدن به ایستگاه فضایی آینده چین آماده شوند.

هفت نفر از آنها از نیروی هوایی ارتش چین انتخاب شده‌اند و خلبانان فضاپیما خواهند شد. هفت نفر دیگر مهندس پرواز فضایی می‌شوند و تاکنون محققان یا تکنسین‌های هوانوردی، فضانوردی و سایر زمینه‌های مرتبط بوده‌اند. چهار نفر آخر نیز متخصصان محموله ماموریت هستند و از بین متقاضیان علوم فضایی و برنامه آزمایشی فضایی چین انتخاب شده‌اند.

طبق گزارشی که در “چاینا دیلی” منتشر شده است، چین قبل از این انتخاب جدید، ۲۱ فضانورد برآمده از دو دوره جذب نیرو داشت که در این میان، ۱۱ نفر طی شش مأموریت فضایی به فضا پرواز کرده‌اند.

انتخاب این ۱۸ نفر در سومین دوره از جذب نیرو توسط آژانس فضایی چین از آوریل ۲۰۱۸ از بین تقریباً ۲۵۰۰ متقاضی آغاز شد.

طبق برنامه‌های دولت چین، این کشور در سال ۲۰۲۱ شروع به مونتاژ اولین ایستگاه فضایی سرنشین دار کامل خود خواهد کرد.

در اولین مرحله، یک موشک “Long March ۵B” ماژول اصلی این ایستگاه فضایی را در سال ۲۰۲۱ به مدار زمین منتقل می‌کند و در مرحله بعدی، اجزای دیگر و فضانوردان برای مونتاژ ایستگاه فضایی به ماژول اصلی منتقل می‌شوند.

طبق اعلام آکادمی فناوری فضایی چین، این ایستگاه چند ماژوله به نام “تیانگونگ”(Tiangong) به معنای “کاخ آسمانی” از سه جزء شامل یک واحد اصلی متصل به دو آزمایشگاه فضایی تشکیل خواهد شد و بیش از ۹۹ تن وزن خواهد داشت.

آکادمی فناوری فضایی چین می‌گوید که انتظار می‌رود این ایستگاه فضایی در حدود سال ۲۰۲۲ تکمیل و به طور کامل عملیاتی شود و قرار است حدود ۱۵ سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ایالات متحده در مورد استقرار این ایستگاه فضایی نگرانی‌هایی دارد. در تاریخ ۳۰ سپتامبر، یک گروه ویژه متشکل از ۱۵ نماینده کنگره جمهوری خواه به نمایندگی از ۱۱ کمیته در مجلس نمایندگان ایالات متحده برای مقابله با تهدید جهانی فزاینده حزب کمونیست چین یک برنامه جامع را منتشر کردند.

در این سند که در مورد ایستگاه فضایی چین صحبت می‌کند و به صورت آنلاین در دسترس است، آمده است: حزب کمونیست چین در تلاش است تا به یک ابرقدرت فضایی تبدیل شود. اگر جمهوری خلق چین در تلاش خود برای راه اندازی اولین ایستگاه فضایی بلند مدت خود در سال ۲۰۲۲ موفق شود، با ایالات متحده همسان خواهد شد و ایالات متحده باید نگران نوآوری‌های فناورانه و نقش رهبری چین در فضا باشد.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top