امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10420 |
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ | ارسال توسط : |
457 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

شان کانلی، پزشک شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ دیگر منبع انتقال ویروس کرونا به دیگران نیست و می‌تواند به برنامه کاری عادی خود بازگردد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوم اکتبر از ابتلای خود و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد و پس از آن برای درمان راهی مرکز نظامی «والتر رید» شد. با گذشت چند روز، رئیس‌جمهوری آمریکا دوباره گفت حالش “فوق‌العاده” است و برای بازگشت به کمپین انتخابات و گردهمایی‌های مردمی اعلام آمادگی کرد.

در بیانیه پزشک ترامپ آمده است: با خوشحالی گزارش می‌دهم که رئیس‌جمهوری آمریکا علاوه بر رسیدن به معیار سی‌دی‌سی برای جدایی ایمن از انزوا، نمونه پی‌سی‌آر کووید صبح امروز نشان می‌دهد او دیگر خطر انتقال به دیگران را ندارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: دیگر هیچ نشانه‌ای از تکثیر فعال ویروس وجود ندارد. با بازگشت رئیس‌جمهوری آمریکا به برنامه فعالش، من به نظارت بالینی ترامپ ادامه خواهم داد.

ترامپ در مرکز درمانی والتر رید از درمان تجربی با یک کوکتل آنتی‌بادی برخوردار شد که بعدا آن را مورد ستایش قرار داد و آن را عامل بهبودی سریع خود دانست. او بعدا وعده داد تا درمانی را که دریافت کرد برای کسانی که مبتلا به این ویروس هستند، فراهم کند.

اندکی پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا از ابتلای خود به کرونا خبر داد، برنامه مناظره‌های ریاست جمهوری مختل شد. در ابتدا کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری گفت دومین مناظره در فرمت مجازی برگزار شود اما بعد از مخالفت ترامپ آن را لغو کرد. دومین مناظره انتخاباتی که گفته می‌شود آخرین مناظره خواهد بود، ۲۲ اکتبر برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ شنبه برای هوادارانش که در محوطه روبروی کاخ‌ سفید حاضر شده بودند، سخنرانی کرد و گفت آماده بازگشت به سفرها و میتینگ‌های انتخاباتی است.

گرچه پزشک ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه شب گفت که ترامپ از مرحله سرایت‌دهندگی ویروس “خارج شده” و می‌تواند به برنامه عادی کاری خود بازگردد، اما این در حالیست که کاخ ‌سفید هنوز نتیجه تازه‌ترین تست کرونای ترامپ را منتشر نکرده است.  

با وجود اینکه این مراسم تحت عنوان مجوز “تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز” در واشنگتن دی.‌سی و محوطه روبروی کاخ ‌سفید برگزار شد، اما منتقدان ترامپ می‌گویند بیشتر شبیه میتینگ‌های انتخاباتی ترامپ بوده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی که از بالکن کاخ ‌سفید برای هوادارانش سخنرانی می‌کرد، گفت که دیگر دارویی استفاده نمی‌کند و “حالش خیلی خوب” است.

پزشک ویژه کاخ سفید در اطلاعیه‌ خود گفت ترامپ همچنین در بیش از ۲۴ ساعت گذشته تب و علایم کرونا بروز نداده است. با این حال در اطلاعیه دکتر کانلی درباره نتیجه آخرین تست کرونای ترامپ اطلاعاتی ارایه نشد.

ترامپ هم در مصاحبه روز جمعه با شبکه فاکس نیوز درباره نتیجه آخرین تست خود چیزی نگفت اما منتقدان او می‌گویند اگر نتیجه این تست منفی بود احتمالا این رئیس جمهوری تاکنون آن را توییت کرده بود.

هم‌زمان جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ که برای ادامه کارزار انتخاباتی خود به پنسیلوانیا، زادگاه و یکی از حساس‌ترین ایالت‌ها در انتخابات امسال رفته است، با بیش از ۲۱۰ هزار خانواده‌ای که عزیزان خود را به علت کووید-۱۹ از دست داده‌اند ابراز همدردی کرده و ترامپ را به “بی‌مبالاتی” درباره جان خود و دیگران متهم کرده است.

تجمع روز شنبه مقابل کاخ سفید را انجمن “بلگزیت” ترتیب داده بود که ماموریت خود را جذب آرای آفریقایی و لاتین‌تبارها به سوی حزب جمهوری‌خواه تعریف کرده است.

دونالد ترامپ که پس از قدم گذاشتن به بالکن کاخ‌ سفید ماسک را از صورتش برداشت، در حمله به بایدن گفت که برنامه‌های دموکرات‌ها در صورت تصاحب کاخ ‌سفید از دید او “فراتر از سوسیالیسم و کمونیسم” است.

او همچین یک بار دیگر ادعا کرد که بیش از هر رئیس‌جمهوری دیگری از زمان آبراهام لینکلن تاکنون برای جامعه سیاه‌پوستان آمریکا کار کرده است. ادعایی که منتقدانش رد می‌کنند و می‌گویند کاهش نرخ بیکاری در میان سیاه‌پوستان ادامه روند افزایش فرصت‌های شغلی است که از اواسط دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما و پایان یافتن رکود اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ شروع شده بود، روی داده است.

تجمع روز شنبه گرچه رسما تحت عنوان یک گردهمایی انتخاباتی در برابر کاخ‌ سفید برگزار نشد، اما سخنرانی ترامپ تقریبا بر مبنای همان نکاتی بود که معمولا در سخنرانی‌های انتخاباتی خود برای هوادارانش می‌گوید؛ رونق اقتصادی، دیوار مکزیک و خطر رای‌گیری پستی.

او شنبه یک بار دیگر مدعی شد که احداث دیوار مرزی جنوب به طول ۲۰۰۰ کیلومتر به زودی تکمیل خواهد شد؛ ادعایی که نادرست است.

ترامپ همچنین مدعی شد که کرونا در حال از بین رفتن است اما تنها دقایقی قبل از این ادعای ترامپ، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا که بخشی از نظام بهداشتی دولت اوست گزارش کرد که تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ هزار و ۳۰۲ تن در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند.

برگزاری تجمع مقابل کاخ ‌سفید با انتقاد شدید شهردار واشنگتن دی‌.سی و بسیاری از منتقدان ترامپ روبرو شده است که او را بی‌توجهی به مقررات پیشگیری از کرونا متهم می‌کنند و می‌گویند کاخ‌ سفید مسبب شکل‌گیری رویدادهایی شده که ویروس کرونا را به شدت سرایت داده است.

آنها به مراسم روز ۲۶ سپتامبر در کاخ سفید استناد می‌کنند که برای معرفی قاضی ایمی برت، نامزد حضور در دیوان عالی و جانشینی روث بیدر گینزبرگ، قاضی تازه درگذشته این دیوان برگزار شد و تعداد زیادی از حاضران در آن از جمله خود ترامپ به کرونا مبتلا شدند.

اکنون از آن مراسم که مشخص شده تنها در محوطه باز کاخ سفید برگزار نشده و میهمانانی که ماسک به صورت نداشتند و فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کردند برای مدت طولانی در داخل کاخ سفید هم معاشرت کرده‌اند، به عنوان یک “هسته بزرگ سرایت کرونا” یاد شده به طوری که مقام‌های واشنگتن دی.‌سی را نگران افزایش آمار مبتلایان در دو هفته گذشته کرده است.

در همین حال منتقدان ترامپ می‌گویند کاخ سفید که می‌بایست الگویی برای رعایت توصیه‌های پزشکی مقابله با کرونا باشد، خود به کانون شبهه‌افکنی و نقض این مقررات بدل گذشته است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top