امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 10295 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ | ارسال توسط : |
223 بازدید
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

اگر بستن بند کفش‌هایتان برایتان کار آسانی نبوده نگران نباشید چرا که شرکت آمریکایی”نایک”(Nike) برای حل این مشکل با یک ایده نوین دیگر آمده است و به شما اجازه می‌دهد بند کفش خود را با فرمان صوتی ببندید.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، کفش‌های کتانی بسکتبال “Adapt BB” طراحی این شرکت مجهز به یک سیستم بستن بند هستند که با فشار دادن یک دکمه روی کفش فعال می‌شوند، اما اکنون دستیار صوتی گوگل می‌تواند این کار را برای کاربران انجام دهد. گوگل توانایی‌های “هی، گوگل” را به برنامه “Nike Adapt” اضافه کرده است و به افراد اجازه می‌دهد فقط با صحبت در تلفن‌های هوشمند بند کفش خود را ببندند.

این قابلیت بخشی از اقدام جدید گوگل است که دستیار مجازی را به ۳۰ برنامه از جمله توییتر، اسپاتیفای و مای فیتنس پال اضافه کرده است. این کفش‌های ورزشی ۴۰۰ دلاری نایک با سیستم بستن بند خودکار طراحی شده است که کاربران می‌توانند آن را با فشار دادن دکمه‌های کنار کفش یا برنامه همراه(Nike Apt) کنترل کنند.

این کفش مجهز به موتورهای داخلی و حسگرهای چرخ دنده‌ای است که تشخیص می‌دهد چه زمانی پا به چه کششی احتیاج دارد و بر این اساس تنظیم می‌شود تا کاربر احساس راحتی کند.

نایک در بیانیه‌ای در این باره گفت: با لمس دستی یا با استفاده از برنامه “Nike Adapt” در تلفن هوشمند، بازیکنان می‌توانند بسته به لحظات مختلف در بازی تنظیمات متناسب متنوعی را وارد کنند.

در حال حاضر کاربران دارای گوشی‌های اندروید تنها با گفتن” هی گوگل بند کفش‌های من را ببند” می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. هنگامی هم که کاربر می‌خواهد کفش‌های خود را در بیاورد خیلی راحت می‌تواند با گفتن “هی گوگل بند کفش‌های من را شل/باز کن” کفش‌های خود را براحتی دربیاورد. برای استفاده از برنامه پشتیبانی گوگل، کاربران فقط باید هر دکمه کنار کفش را نگه دارند تا آن را روشن کنند. سپس این برنامه به شما دستور می‌دهد تلفن هوشمند خود را نزدیک چراغ‌های کفش نگه دارید تا به آن وصل شود و همین کار را با لنگه دیگر کفش تکرار کنید.

این دستیار مجازی اکنون توسط توییتر، اسنپ چت، مای فیتنس پال، دیسکورد، نایک ران کلاب و موارد دیگر پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top