امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 10270 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط : |
535 بازدید
۰
| 6
ارسال به دوستان
پ

روزهایی که صدای روزنامه‌ها، یکی شده باشد، کم نیست؛ گاهی به بهانه شادی و خوشحالی و گاهی هم از بد روزگار به بهانه غم. امروز نیز روزنامه‌ها یکرنگ شده‌اند. همگی لباس‌های سیاهشان را پوشیده اند تا در مراسم بدرقه خسروی آواز ایران شرکت کنند.

عصر روز پنجشنبه (۱۷ مهرماه) بود که در هیاهوی روزهای طاقت‌فرسای کرونایی، خبر درگذشت محمدرضا شجریان به سرعت هر چه تمام‌تر، در گوش‌ها پیچید. این بار دیگر متاسفانه خبر درست بود؛ مرد آواز ایران چند روز بعد از ورود به ۸۰ سالگی، دنیا را شاید به بهانه دیدار با دوستان قدیمی‌اش، ترک کرد.

برخی به خیابان آمدند، برخی عکس‌های قدیمی را پیدا و به اشتراک گذاشتند، عده‌ای به دنبال آهنگ‌هایش رفتند و برخی هم زیر باران زیر آواز زدند. فرقی نمی‌کرد، به هر حال همه در غمی شریک شده بودند که تلخی این روزگار کرونا را بیشتر کرده بود. روزنامه‌ها نیز که به تعطیلی روز جمعه خورده بودند، از این قافله عقب نماندند و با کمی تاخیر در نهایت خودشان را به مراسم بدرقه استاد آواز ایران رساندند.

در همین راستا، در این گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا به برخی از روزنامه ها که امروز ـ شنبه ـ ۱۸ مهر ماه صفحات اصلی خودشان را به اخبار درگذشت این هنرمند نامی عرصه موسیقی اختصاص داده اند، پرداخته شده است. 

********

بر این اساس، روزنامه «ایران» با انتشار تصویری از مراسم بدرقه پیکر زنده یاد محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی و با تیتر «جان عشاق»، سوگنامه هایی برای این هنرمند فقید منتشر کرده است. این ویژه نامه که با یادداشت های اختصاصی از شهرام ناظری، عالیم قاسم اف، علی نصیریان و ضیاء موحد همراه است، گزارشی از وداع با زنده یاد محمدرضا شجریان نیز منتشر کرده است.

روزنامه «شرق» نیز با انتشار طرحی از چهره استاد آواز ایران و با تیتر «شجریان شجره بی‌خزان» به خبر درگذشت این هنرمند فقید پرداخته است‌. در این شماره از روزنامه «شرق» یادداشت‌های متعددی درباره زنده یاد شجریان منتشر شده که از جمله آنها می توان به یادداشت احسان شریعتی، بهمن فرمان‌آرا، ابراهیم گلستان، سید محمد بهشتی، پیروز ارجمند و … اشاره کرد.

روزنامه «اعتماد» نیز که امروز (شنبه) به صورت تمام سیاه‌پوش شده، به همراه تصویری از محمدرضا شجریان، پیام تسلیتی برای این هنرمند فقید منتشر کرده است. این روزنامه با تیتر «تسلیت به ملت ایران»، آگهی تسلیتی را منتشر کرده است که اسامی بسیاری در آن دیده می‌شود.

همچنین روزنامه «همشهری» نیز که در روز تشییع پیکر محمدرضا شجریان، صفحه اصلی خود را به خبر درگذشت استاد آواز ایران اختصاص داده، تیتر «جان جانان در توس» را برای بدرقه ابدی زنده یاد شجریان انتخاب کرده است. این روزنامه علاوه بر انتشار یادداشت هایی درباره زنده یاد شجریان، گزارشی از مراسم خداحافظی با پیکر این هنرمند فقید منتشر کرده است. 

«جان از تن آواز رفت» تیتری است که روزنامه «آفتاب» برای خبر درگذشت زنده‌یاد محمدرضا شجریان انتخاب کرده است که تصویری از چهره این هنرمند بر روی صفحه نخست این روزنامه خودنمایی می‌کند. عبارت «جان از تن آواز رفت» از پیام تسلیت کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و از دوستان قدیمی این هنرمند فقید برگرفته شده است.

روزنامه «مردم سالاری» نیز که تمام صفحه نخست خود را به تصویری از زنده‌یاد محمدرضا شجریان اختصاص داده، با تیتر «خداحافظی با حافظ موسیقی ایران» به بدرقه این هنرمند فقید رفته است.

همچنین روزنامه «فرهیختگان» که بخشی از صفحه نخست خود را به خبر درگذشت استاد آواز ایران اختصاص داده، تیتر «بدرود حافظ آواز» را برای پرداختن به اخبار هجرت زنده یاد شجریان به دیار باقی، انتخاب کرده است. 

«جان از حنجره آواز رفت» نیز تیتری است که روزنامه «جوان» به همراه تصویری از زنده یاد شجریان در بخشی از صفحه نخست خود منتشر کرده است. این روزنامه با انتشار یادداشتی از علی علوی به این موضوع پرداخته است.

روزنامه «هفت صبح» با تیتر «در جمع رفقا»، هشت نکته درباره اهمیت شجریان و خراسانی بودن را به همراه گزارشی از آلبوم های این هنرمند منتشر کرده است. 

روزنامه «سازندگی» نیز که تمام صفحه نخست خود را به سفر ابدی محمدرضا شجریان اختصاص داده، تصویری منتشر کرده که در آن محمدرضا شجریان در حالی که شانه به شانه فردوسی راه می رود، مهدی اخوان ثالث با آغوشی باز به استقبال او رفته است. این روزنامه تیتر «صدای ایران رفت» را برای خداحافظی با خسروی آواز ایران انتخاب کرده است. 

روزنامه «اطلاعات» با مدیر مسوولی حجت الاسلام محمود دعایی نیز در بخشی از صفحه نخست خود با انتشار تصویر زنده یاد شجریان و تیتر «مرغ سحر به سپیده پیوست» به اخبار درگذشت و بدرقه پیکر این هنرمند فقید، پرداخته است. روز گذشته نماز میت با امامت حجت الاسلام دعایی بر پیکر محمدرضا شجریان اقامه شد.

روزنامه «آرمان ملی» نیز با تیتر «آواز ایران بلندتر می‌شود» به بازتاب ملی و جهانی خبر درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان پرداخته است. این روزنامه با انتشار تصویری از این هنرمند فقید یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی را به همراه اخبار تشییع پیکر شجریان منتشر کرده است.

در این میان «کیهان» از جمله روزنامه هایی است که در صفحه نخست خود به خبر درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان نپرداخته است.

انتهای پیام 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top