امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 10207 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ | ارسال توسط : |
273 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

معاون دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به گستردگی و اهمیت عرصه های منابع طبیعی و لزوم مشارکت مردم در حفظ، احیاء و توسعه این عرصه ها، مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم تحقق می یابد.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا حسینعلی متولی که در کارگاه آموزشی تبیین شیوه نامه ها و دستورالعمل اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور سخن می گفت، موضوع مشارکت مردمی را چند وجهی دانست و گفت: مشارکت هنگامی شکل می گیرد که به همه عناصر آن توجه شود و اقدامات زیربنایی آن مانند تشکیل تعاونی ها و ارتقا و فعال کردن آنان صورت پذیرد و تشکل ها و جوامع محلی در اجرای پروژه های منابع طبیعی به شکل نظام مند حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت مردم استفاده از ظرفیت بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور است که این بند قانونی بر مردمی شدن اقتصاد و ارتقای مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی آنان در حفظ، احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی تأکید دارد.

معاون ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها درباره دستاوردهای مهم اجرایی کردن بند ب ماده ۲۹ اظهارکرد: با اجرایی شدن این بند قانونی شاهد بالا رفتن مشارکت روستائیان و جوامع محلی در اجرای طرح ها و پروژه ها و تسهیل در انعقاد قرارداد با تشکل ها و تعاونی ها در اجرای پروژه ها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران متولی به دیگر نتایج اجرایی کردن این بند قانونی اشاره کرد و گفت: توانمند شدن و انسجام تشکل ها و تعاونی ها و اتصال آنها به اتحادیه و صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در سطح استان ها، استفاده از توان و مهارت فارغ التحصیلان منابع طبیعی در ترکیب تشکل ها و تعاونی ها، ایجاد ارتباط مستقیم بین مسئولان منابع طبیعی و روستائیان و جوامع محلی، ارتقای سرمایه های اجتماعی و اعتماد سازی در بین روستائیان و ممانعت از تخریب منابع طبیعی و شکل گیری مدیریت مشارکتی پایدار از دیگر نتایج مهم اجرائی کردن این بند قانونی به شمار می آید.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top