امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 10197 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ | ارسال توسط : |
42 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به توجه جدی دولت به آبخیزداری گفت: عملیات آبخیزداری امسال در ۵۹۴ حوضه آبخیز کشور در دست اجراست.

به گزارش انعکاس روز و به نقل از ایسنا هوشنگ جزی در بازدید از طرح های آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌های آبخیزداری در ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور با اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی سازمان جنگل‌ها در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای ۲۷ میلیون هکتار از اراضی کشور مطالعات طرح آبخیزداری انجام شده است، گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد ریال برای شهرستان‌های تازه تاسیس و شهرستان‌های که طرح مطالعاتی آبخیزداری انجام نشده است، اختصاص داده شد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها افزود: ابتدای سال جاری ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام ‏اقدامات پیشگیرانه در حوضه‌های آبخیز سیل‌خیز و بحرانی در ۱۱ استان آسیب‌دیده از سیل‌های یک سال گذشته اختصاص داده شد که این اعتبارات برای توسعه طرح‌های آبخیزداری در این استان ها و جلوگیری از بروز سیل احتمالی در آینده اختصاص داده شد.

جزی با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری با هدف حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از سیلاب، جلوگیری از بیابان‌زایی اجرا می‌شود، گفت: اجرای این طرح‌ها در  کاهش میزان فرسایش خاک، زمینه را برای نفوذ آب در خاک فراهم می‌کند تا منبع آبی برای پایین دست حوضه خود باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، وی در ادامه گفت: اجرای طرح های آبخیزداری از فرسایش ۹ تن خاک در سال جلوگیری می‌کند و به ازای هر یک هکتار ۱۲۰ کیلوگرم علوفه بیشتری تولید شده است.

جزی تصریح کرد: جامع نگری و انسجام سازمانی در قالب مدیریت جامع حوضه آبخیز یکی از سیاست‌های اصلی در سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در راستای تاکیدات برنامه ششم توسعه در جامع نگری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای است.

انتهای پیام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top