امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 10153 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ | ارسال توسط : |
256 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

تصاویری از انتقال پیکر محمدرضا شجریان در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را ببینید.

انتقال پیکیر استاد محمدرضا شجریان در فرودگاه مشهد (ویدیو)
 
فرادید| پیکیر استاد محمدرضا شجریان پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران، ظهر روز جمعه به مشهد انتقال یافت، تا پس از برگزاری مراسم در این شهر به آرامگاه ابدی خود در توس منتقل و در جوار اخوان ثالث آرام خواهد گرفت.

براساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانواده مرحوم شجریان مراسم تشییع و خاکسپاری استاد شجریان در مشهدو توس فردا شنبه ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

پیش از این مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد گفته بود که تصمیم‌گیری درباره چگونگی و ساعت برگزاری مراسم تشییع پیکر محمدرضا شجریان در مشهد و خاکسپاری در آرامگاه فردوسی بر عهده «شورای تامین» استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

ریاضی گفته که شورای تامین خراسان رضوی در ساعات پایانی پنج‌شنبه شب جلسه‌ای در این باره برگزار کرده است و با آنکه ساعت برگزاری مراسم اعلام قطعی نشده، ولی مراسم خاکسپاری احتمالا روز جمعه برگزار خواهد شد.

مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد، حتی توصیه کرد کسانی که قصد شرکت در این مراسم تشییع و خاکسپاری محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی را دارند «پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با خود اطفال و افراد سالمند را نیاورند تا اتفاق بد نیافتد.»

بر اساس توضیحات همایون شجریان فرزند استاد آواز ایران پیکر محمدرضا شجریان با انجام پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا، برای خاکسپاری به شهر توس مشهد منتقل و در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده خواهد شد..

خاکسپاری در شهر توس و در کنار مقبره فردوسی و آرامگاه اخوان ثالث، خواست و وصیت این هنرمند بوده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

آرشیو

Scroll to Top